Marketing, reklama, branding, PR – co jest czym?
Kiedy ktoś rozdaje ulotki – to jest marketing. Kiedy masz dwa piwa w cenie jednego – to jest marketing. Kiedy ktoś sprzedaje garnki za dwie średnie pensje – to jest…
Kiedy ktoś rozdaje ulotki – to jest marketing. Kiedy masz dwa piwa w cenie jednego – to jest marketing. Kiedy ktoś sprzedaje garnki za dwie średnie pensje – to jest…
W dobie tak wielu technik marketingowych tym ważniejsze stają się… podstawy. Dzisiaj o jednej z nich czyli Unikalnej Propozycji Sprzedaży, która odpowiada na realną potrzebę klienta. Obecnie istnieje wiele technik…
Ten sam produkt lub usługa mogą być warte zarówno 32 dolary jak i miliony dolarów. Wszystko zależy od… kontekstu. Inaczej mówiąc – sposobu podania. Zapoznaj się z pewną historią……
Wiem, że wiele osób szuka pomysłu na biznes lub rozwój swojej obecnej oferty. Dzisiaj przedstawię jeden z nich. Chociaż czasy są ciężkie, często ludzie wciąż jednak dysponują pewnym…
Dużo mamy tych określeń marketingowych i PR-owych. Co które dokładnie oznacza? Można się pogubić. Wrzucam więc krótki przewodnik. Możliwe, a nawet bardzo prawdopodobne, że słyszałeś większość tych określeń. A nawet…
Jeżeli chcesz, aby Twoja marka budziła odpowiednie skojarzenia (a wierz uwierz mi, że chcesz) – musisz poznać kolory na nowo. Bo kolory komunikują. Ludzie podświadomie „czują” kolor. Jeżeli chcesz…
Nie wiem czy błąd Borysa Szyca był zamierzony, czy nie. Ale efekt jest świetny. Dzisiaj trochę o tym, czym jest publicity i jak się je robi. Borys Szyc…
Jak się wybić? Jak znaleźć swoją niszę? O tym piszę na blogu trenera personalnego i dietetyka – Łukasza Stelmaszczyka. Jeżeli nie działasz w tej branży – wciąż warto przeczytać.…
Jeżeli zarządzasz treścią w swojej firmie, ten post może Ci się bardzo przydać. W końcu tworzysz dla swoich odbiorców alternatywny świat… Powoli na blogu wdrażam temat tworzenia contentu,…
Jeżeli zajmujesz się content marketingiem (tip: warto) to powinieneś znać model POEM, który dzisiaj omawiam. Jest to podstawa strategii marketingu treści i wstęp do rozważań o influencer marketingu, media…
Wyrazy logo i logotyp są używane wymiennie – co nie do końca jest poprawne. Niby szczegół, ale jednak ważny w pracy przy marketingu. Warto też wiedzieć czym jest sygnet…
Jakie 5 pytań należy sobie zadać, aby diametralnie zwiększyć szanse na sukces dla nowego produktu lub marki? Zobaczmy jak wygląda analiza marketinfowa na przykładzie perfum. Jak zapewne wiecie, i…
Coraz częściej firmy (nawet duże) skupiają się na mediach społecznościowych, zapominając o stronie www. Czy to dobrze? Nie do końca… Faktycznie, tak podchodzą do tego małe firmy. Otwierają…
Nabywca i jego użytkownik to czasami ta sama osoba. Ale nie zawsze. I właśnie na tej potencjalnej różnicy dzisiaj się skupimy. Jako menedżer, specjalista od spraw zarządzania czy…
Prawo autorskie nie nadąża za tym co się dzieje w sieci. Nic więc dziwnego, że często ludzie je łamią – choćby nieświadomie. A jak jest z kopiowaniem tekstu? …
Odłóżmy na bok błędy w grze. Dzisiaj spójrzmy na marketing. Okazuje się, że ten jest bezbłędny. I warto z tego wyciągnąć naukę dla siebie. Chociaż Cyberpunk 2077 było…
Używanie zdjęć z wyszukiwarki Google jest najczęściej łamaniem praw autorskich. Skąd brać więc zdjęcia (również darmowe) na bloga, Instagrama lub też do firmowych akcydensów? Często nawet firmy łamią prawo i…
Sprzedawanie produktów pod marką własną jest dla wielu firm (i często również celebrytów) szansą na zwiększenie asortymentu, wejście na nowe rynki i w końcu na większe zyski. Czym są…
Pierwsze 6 miesięcy. Czego się nauczyłem, co zyskałem, jakie są dalsze plany i co to dla Ciebie oznacza? Założyłem bloga mniej więcej w okresie kwarantannowym. Plany były wielkie, a świat…
Oni wiedzą jak odnowić Twoją pozycję w Google – mają zresztą tam układy. No naprawdę – całe szczęście, że na nich trafiłeś. A może to zwykli naciągacze? Siedzę…
Zastanawiasz się czasem co oznaczają te marketingowe zaklęcia? No to teraz będziesz wiedział – a to nic trudnego. Tak sobie branża ułatwia życie… jednocześnie niektórym je utrudniając. Ktoś powie „korporacyjna…
Nieaktualne strategie mają to do siebie, że nie działają. Logiczne, prawda? Tym bardziej logiczne powinno być to, aby własne strategie uaktualniać. Dzisiaj będę właśnie przestrzegał przed mitami o marketingu…
Identyfikacja wizualna marki czy firmy jest jednym z podstawowych elementów brandingu. Dlatego pewnie sporo o niej wiesz… ale postaram się Ciebie zaskoczyć. Wiele osób identyfikuje nomen omen identyfikację…
Marketing powinien prowadzić do jakiegoś celu. Jeżeli celem jest zwiększenie świadomości marki i jej przewagi konkurencyjnej – nie lej wody. To nie wypracowanie szkolne. Wczoraj spokojnie, nikomu nie wadząc, czytałem…
Znasz to z młotkiem? „Nie potrzebujesz młotka, potrzebujesz wbić gwóźdź”. Ale to nie wszystko! Musisz pamiętać, że jest jeszcze: „potrzebujesz spokoju i szacunku”. Jeżeli interesujesz się marketingiem lub sprzedażą to…