Jak doświadczenie zmienia odbiór produktu lub usługi?
Czasem ktoś powie: „połowa ceny tego produktu to marketing”. Będzie miał rację. Bo otoczka jest ważna. Doświadczenie klienta jest ważne. Pytanie do Ciebie – co z tym zrobisz? …
Założyłem bloga mniej więcej w okresie kwarantannowym. Plany były wielkie, a świat stał otworem, pragnąc chłonąć wiedzę menedżerską, marketingową, sprzedażową. Czy faktycznie?
Nauka pierwsza – nie tak szybko
Przysiadłem przy WordPressie, zrobiłem bloga, który moim zdaniem jest naprawdę urodziwy. Poszło logo, dobry plan marketingowy – przynajmniej na papierze. Jak się okazało dosyć szybko – to nie jest taka szybka sprawa. Ludzie nie lgną od razu do bloga, nie lgną do Instagrama czy Facebooka. Na wyniki trzeba sobie zasłużyć. Oczywiście ważne jest pozycjonowanie strony, a nawet można pokusić się od opłacenie Google AdWords.
Kiedy patrzy się z boku, ci wszyscy influencerzy i blogerzy wydają się wykonywać łatwą pracę. Wciąż nie wiem czy to faktycznie lekki kawałek chleba, bo tam, gdzie oni są, póki co nie dotarłem. Ale początki – to faktycznie jest ciężka, czasem syzyfowa praca.
Nauka druga – każdy chce czego innego
Pokazuje posty jednym znajomym – zbyt skomplikowane. Pokazuję drugim – mógłbym trochę więcej napisać i bardziej technicznie. Wchodzą na instagram – niektórzy chcą dużo specjalistycznych treści, ale większość osób chcetej prostszej, często lifestylowej.
Jak się okazuje – nie tak łatwo wszystkim dogodzić. I finalnie chyba nawet się nie powinno. Należy znaleźć swoją grupę, niszę i tam działać. Ale rynku oczywiście również należy słuchać.
Nauka trzecia – koło się toczy i koło się zamyka
Jeżeli jesteś duży – wszystko ładne idzie, posty żyją własnym życiem (masz dużą społeczność). Poza tym masz autorytet – w końcu każdy post to tysiące polubień.
Jeżeli jesteś mały – masz problemy z wiarygodnością, co z kolei stanowi pewną przeszkodę do urośnięcia.
Po pierwsze praktyka (i dużo wiedzy)
Można czytać książki, można słuchać szkoleń, można nawet napisać esej o tym, że się umie w te klocki. Gorzej z praktyką i rozkręcaniu czegoś od zera. To wydaje się właściwe do każdego biznesu.
Mam wrażenie, że te pół roku prowadzenia bloga i instagrama nauczyło mnie więcej niż niejedna książka.
Po drugie – ludzie
Na moim instagramie jest prawie 2100 osób. Z kilkoma z nich nawiązałem swoistą relację internetową i te znajomości sporo wniosły w moje życie. Poznałem świetnych blogerów, sprzedawców, osoby zainteresowane podnoszeniem kwalifikacji.
Po pierwsze i ostanie
Cóż, trzeba iść dalej. Pół roku w blogosferze i mediach społecznościowych to nic. Dalej działam, nie składam broni.
A konkretniej
Myślę, że jeszcze więcej pracy włożę w bloga. Ponadto trochę rozwinę dział lifestylowy. Instagram będzie się toczył swoim tempem. Na pewno chcę też eksplorować Pinterest. Co do Facebooka i fanpage’a – póki co średnio to czuję, ale może też warto tutaj nieco popracować.
A i bym zapomniał – newsletter !
W skrócie – będziesz mógł znaleźć tutaj jeszcze więcej wiedzy menedżerskiej. I chociaż póki co mickeys.pl to mały blog – proszę Cię o kredyt zaufania. Jeszcze będzie duży 😉
Czasem ktoś powie: „połowa ceny tego produktu to marketing”. Będzie miał rację. Bo otoczka jest ważna. Doświadczenie klienta jest ważne. Pytanie do Ciebie – co z tym zrobisz? …
To pytanie zadaje sobie wielu właścicieli firm. I słusznie, ponieważ w marketingu i zarządzaniu nic nie jest czarno-białe. Niemniej postaram się odpowiedzieć… Przede wszystkim zadawanie pytań to podstawa…
Pozycjonowanie strony internetowej czy bloga chwilę trwa. Czasami jednak trzeba działać szybko. Czasami precyzyjnie. Jaką wtedy przewagę ma AdWords? Na początku szybkie wyjaśnienie czym jest Google AdWords, a…
Dzisiaj w sposób obrazowy przedstawię na czym polega pozycjonowanie. W końcu wszelkie narzędzia i algorytmy bazują na jednym, głównym założeniu. Możesz czytać o nowych technikach pozycjonowania, możesz czytać…
Świetna robota ?Powodzenia życzę. Zajrzę jeszcze 🙂
Koniecznie! 😉
Dzięki wielkie.