Światowy dzień wellness – 7 kroków do poprawy jakości życia
7 kroków do poprawy jakości życia brzmi zbyt… prosto. Jednak czasami naprawdę niewiele trzeba do zmiany. Przeczytaj wpis, który przygotowałem na Światowy Dzień Wellness. Tak, to prawda –…
Przede wszystkim zadawanie pytań to podstawa – również w marketingu. Ślepe podążanie za trendem – „bo tak wszyscy robią” jest błędem i może kosztować. Kosztem wtedy mogą być nie tylko pieniądze wydane na marne, ale również inne straty – np. wizerunkowe.
Kiedy jeszcze studiowałem, panowało przekonanie, że każda firma musi mieć social media. Każda. W każdej branży. To było błędne przekonanie. To, że w wypadku wielu firm i marek (szczególnie konsumenckich, B2C) media społecznościowe się sprawdzają, nie oznacza że zawsze będzie to dobry pomysł. A jak jest z blogiem?
Blog firmowy pomaga firmie dwojako. Po pierwsze – jest absolutnie świetny dla SEO, dla pozycjonowania strony w wyszukiwarkach. Chodzi tutaj nie tylko o to, że możemy umieścić w postach wiele słów kluczowych, ale też jesteśmy w stanie dobrze nadać stronie kontekst, odpowiedzieć na pytania użytkowników i zatrzymać ich na stronie, co jest świetne jeżeli chodzi o współczesne algorytmy.
Po drugie – możemy pokazać siebie jako eksperta, kogoś kto ma wiedzę. Możemy pokazać również swoją ofertę. W końcu – blog może zapoczątkować lejek sprzedażowy (kiedy pierwsza styczność potencjalnego klienta z naszym biznesem to właśnie artykuł na dany temat).
Warunek jest jednak jeden – jeżeli coś robimy, warto to zrobić dobrze. Prowadzić bloga firmowego zgodnie ze strategią, dobrze pisać i robić to regularnie. Jeżeli wrzucimy kilka kiepskiej jakości postów – zbyt daleko nie zajdziemy.
Strategię content marketingu wdrożyliśmy w AromaPartners co przyniosło naprawdę świetne efekty i ponadprzeciętną ilość zamówień.
Jeżeli jest dobry – może go czytać wiele osób – nie tylko obecni klienci, ale i potencjalni. Oraz oczywiście osoby, które szukają wiedzy. Z czasem może będą klientami, a jeżeli nie – wciąż zapewne „podbiją” statystyki strony, dzięki czemu zyskamy „w oczach” wyszukiwarek internetowych.
Ważne jest jednak to, że nawet jeżeli potencjalny klient nie przeczyta twoich artykułów od deski do deski – wciąż możliwe że rzuci okiem na podstronę blogową. Jeżeli zobaczy, że blog jest prowadzony profesjonalnie, zyskasz w jego oczach.
Zdecydowanie nie. To dobre rozwiązanie, ale nie dla każdego. Można przecież mieć zupełnie inną strategię promowania firmy i nie trzeba wtedy się rozdrabniać. Ważne, w marketingu, zarządzaniu a nawet i w życiu, to mieć plan i postępować zgodnie z nim. Mieć przemyślaną strategię i się jej trzymać. Patrzeć co robią inni, czasem się zainspirować, ale na pewno nie robić czegoś dlatego, że wszyscy tak robią.
Z kolei jeżeli nie masz pomysłu na strategię – zapraszam do współpracy, coś poradzimy.
7 kroków do poprawy jakości życia brzmi zbyt… prosto. Jednak czasami naprawdę niewiele trzeba do zmiany. Przeczytaj wpis, który przygotowałem na Światowy Dzień Wellness. Tak, to prawda –…
Zapewne zauważyłeś, że wiele bogatych ludzi wcale nie wygląda na bogatych. Z kolei atrakcyjne aktorki często mają zdjęcia w powyciąganych dresach. Czy oni nie dbają i wizerunek? Dowiedz się,…
Dzisiejszy wpis na blogu będzie kontrowersyjny. Jednak może podziałać jak zimny prysznic. Niezbyt przyjemny, ale potrzebny. Można powiedzieć, że interesowałem się propagandą sukcesu „zanim to było modne”. Czytałem…
Niektórzy przez benefit rozumieją „owocowy czwartek”, inni zaś – dom na własność po 5 latach pracy. O niestandardowych świadczeniach piszę w najnowszym Business Life Polska. Dodatkowo – o śnie,…