To pytanie zadaje sobie wielu właścicieli firm. I słusznie, ponieważ w marketingu i zarządzaniu nic nie jest czarno-białe. Niemniej postaram się odpowiedzieć…

 

Przede wszystkim zadawanie pytań to podstawa – również w marketingu. Ślepe podążanie za trendem – „bo tak wszyscy robią” jest błędem i może kosztować. Kosztem wtedy mogą być nie tylko pieniądze wydane na marne, ale również inne straty – np. wizerunkowe.

 

Kiedy jeszcze studiowałem, panowało przekonanie, że każda firma musi mieć social media. Każda. W każdej branży. To było błędne przekonanie. To, że w wypadku wielu firm i marek (szczególnie konsumenckich, B2C) media społecznościowe się sprawdzają, nie oznacza że zawsze będzie to dobry pomysł. A jak jest z blogiem?

 

Bloga firmowego warto mieć – co do zasady

 

Blog firmowy pomaga firmie dwojako. Po pierwsze – jest absolutnie świetny dla SEO, dla pozycjonowania strony w wyszukiwarkach. Chodzi tutaj nie tylko o to, że możemy umieścić w postach wiele słów kluczowych, ale też jesteśmy w stanie dobrze nadać stronie kontekst, odpowiedzieć na pytania użytkowników i zatrzymać ich na stronie, co jest świetne jeżeli chodzi o współczesne algorytmy.

 

Po drugie – możemy pokazać siebie jako eksperta, kogoś kto ma wiedzę. Możemy pokazać również swoją ofertę. W końcu – blog może zapoczątkować lejek sprzedażowy (kiedy pierwsza styczność potencjalnego klienta z naszym biznesem to właśnie artykuł na dany temat).

 

Warunek jest jednak jeden – jeżeli coś robimy, warto to zrobić dobrze. Prowadzić bloga firmowego zgodnie ze strategią, dobrze pisać i robić to regularnie. Jeżeli wrzucimy kilka kiepskiej jakości postów – zbyt daleko nie zajdziemy.

 

Strategię content marketingu wdrożyliśmy w AromaPartners co przyniosło naprawdę świetne efekty i ponadprzeciętną ilość zamówień.

 

Kto czyta bloga firmowego?

 

Jeżeli jest dobry – może go czytać wiele osób – nie tylko obecni klienci, ale i potencjalni. Oraz oczywiście osoby, które szukają wiedzy. Z czasem może będą klientami, a jeżeli nie – wciąż zapewne „podbiją” statystyki strony, dzięki czemu zyskamy „w oczach” wyszukiwarek internetowych.

 

Ważne jest jednak to, że nawet jeżeli potencjalny klient nie przeczyta twoich artykułów od deski do deski – wciąż możliwe że rzuci okiem na podstronę blogową. Jeżeli zobaczy, że blog jest prowadzony profesjonalnie, zyskasz w jego oczach.

 

Czy w takim razie każdy musi prowadzić bloga firmowego?

 

Zdecydowanie nie. To dobre rozwiązanie, ale nie dla każdego. Można przecież mieć zupełnie inną strategię promowania firmy i nie trzeba wtedy się rozdrabniać. Ważne, w marketingu, zarządzaniu a nawet i w życiu, to mieć plan i postępować zgodnie z nim. Mieć przemyślaną strategię i się jej trzymać. Patrzeć co robią inni, czasem się zainspirować, ale na pewno nie robić czegoś dlatego, że wszyscy tak robią.

 

Z kolei jeżeli nie masz pomysłu na strategię – zapraszam do współpracy, coś poradzimy.

 

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
 

Może zainteresują Cię poniższe posty?