Czym jest quiet quitting i czy stanowi zagrożenie?
W tym tekście przedstawiam esencję na temat quiet quittingu i potencjalnych zagrożeń. To ważne, bo statystyki są przerażające. Chociaż napisałem cały artykuł o quiet quitting, mam świadomość, że…
Logo czy tam logotyp… dla większości ludzi to to samo. Przecież są ważniejsze rzeczy na świecie (a nawet w firmie). Jak to mówił klasyk „a po co to komu?”. Otóż, jeżeli pracujesz w marketingu, lub przy marketingu – czyli np. jesteś przedsiębiorcą (i nawet przy założeniu, że dotykasz tematów marketingowych ad hoc, tylko kiedy musisz) – powinieneś znać podstawowe pojęcia. Powinieneś, bo się ich używa w marketingu na co dzień. I kiedy będziesz zlecał grafikowi opracowanie logo okaże się, że trudno się dogadać, jeżeli nie znasz języka.
Zacznijmy od obrazka (poniżej).
I żebyś widział od razu jak to może wyglądać w praktyce, dodaję już logo z konkretną, przykładową, treścią.
Jak więc widzisz:
– logo – to całościowa forma graficzna, która przedstawia Twoją markę;
– logotyp – to tekstowe przedstawienie nazwy marki;
– sygnet loga – znak graficzny;
– tagline – to miejsce na slogan.
Różne rodzaje logo możesz spotkać. Bywają takie, które zawierają wszystkie elementy podane powyżej. Nieco częściej widzi się logo bez tagline’u. Sam w firmie raczej ze sloganów rezygnuję.
Oprócz tego logo może być samym logotypem (co szczególnie widać w branży modowej), może mieć też oddzielny sygnet lub też być połączeniem logo i sygnetu (jak blog menedżera Mickeys.pl – w sensie ten co właśnie czytasz 😉 )
Jak widzisz kolory też „robią robotę”. Powyżej podałem przykład wymyślonej marki ŁadneKwiaty
Kolor czerwony i różowy (lub malinowy?) są spójne z branżą kwiaciarską . Są też kolorami kobiecymi i symbolizującymi miłość (co jest podkreślone w sloganie). Żółty zaś nie tylko rozświetla logo, ale i dodaje radosnej energii.
Podsumowując ten wątek – zarówno dobrane fonty jak i kolory również służą do komunikowania wartości i tożsamości marki. Więcej o samych kolorach przeczytasz w poście: Kolory w marketingu i brandingu .
***
Wiedza o tym czym jest logo, a czym logotyp, czym jest sygnet i tagline zapewne Ci się przyda. To podstawa, jeżeli chodzi o identyfikację wizualną (post: Czym jest identyfikacja wizualna?) czy księgę znaku. Mam nadzieję, że dzisiejszy post okazał się dla Ciebie pomocny.
W tym tekście przedstawiam esencję na temat quiet quittingu i potencjalnych zagrożeń. To ważne, bo statystyki są przerażające. Chociaż napisałem cały artykuł o quiet quitting, mam świadomość, że…
Kobiety świetnie spełniają się w roli liderek, prowadzą innowacyjne przedsięwzięcia i zarządzają firmami. Dzisiaj na ten temat rozmawiam z Dagmarą Tarką. Dagmara Tarka – psycholożka, ekspertka w dziedzinie PR-u i…
Zanim przejdziesz do zaawansowanych technik negocjacyjnych, musisz koniecznie poznać ich fundamenty. Poznaj reguły wpływania na ludzi wg. Roberta Cialdiniego, eksperta w dziedzinie psychologii społecznej i autora jednej z ważniejszych…
HR staje się coraz bardziej techniczny. Tworzone są koncepcje, modele, wymyślane coraz nowsze benefity. A czasami największe braki są w podstawach. Istnieje przekonanie, zresztą prawdziwe, że „przychodzi się…