HR-owy powrót do podstaw
HR staje się coraz bardziej techniczny. Tworzone są koncepcje, modele, wymyślane coraz nowsze benefity. A czasami największe braki są w podstawach. Istnieje przekonanie, zresztą prawdziwe, że „przychodzi się…
Logo czy tam logotyp… dla większości ludzi to to samo. Przecież są ważniejsze rzeczy na świecie (a nawet w firmie). Jak to mówił klasyk „a po co to komu?”. Otóż, jeżeli pracujesz w marketingu, lub przy marketingu – czyli np. jesteś przedsiębiorcą (i nawet przy założeniu, że dotykasz tematów marketingowych ad hoc, tylko kiedy musisz) – powinieneś znać podstawowe pojęcia. Powinieneś, bo się ich używa w marketingu na co dzień. I kiedy będziesz zlecał grafikowi opracowanie logo okaże się, że trudno się dogadać, jeżeli nie znasz języka.
Zacznijmy od obrazka (poniżej).
I żebyś widział od razu jak to może wyglądać w praktyce, dodaję już logo z konkretną, przykładową, treścią.
Jak więc widzisz:
– logo – to całościowa forma graficzna, która przedstawia Twoją markę;
– logotyp – to tekstowe przedstawienie nazwy marki;
– sygnet loga – znak graficzny;
– tagline – to miejsce na slogan.
Różne rodzaje logo możesz spotkać. Bywają takie, które zawierają wszystkie elementy podane powyżej. Nieco częściej widzi się logo bez tagline’u. Sam w firmie raczej ze sloganów rezygnuję.
Oprócz tego logo może być samym logotypem (co szczególnie widać w branży modowej), może mieć też oddzielny sygnet lub też być połączeniem logo i sygnetu (jak blog menedżera Mickeys.pl – w sensie ten co właśnie czytasz 😉 )
Jak widzisz kolory też „robią robotę”. Powyżej podałem przykład wymyślonej marki ŁadneKwiaty
Kolor czerwony i różowy (lub malinowy?) są spójne z branżą kwiaciarską . Są też kolorami kobiecymi i symbolizującymi miłość (co jest podkreślone w sloganie). Żółty zaś nie tylko rozświetla logo, ale i dodaje radosnej energii.
Podsumowując ten wątek – zarówno dobrane fonty jak i kolory również służą do komunikowania wartości i tożsamości marki. Więcej o samych kolorach przeczytasz w poście: Kolory w marketingu i brandingu .
***
Wiedza o tym czym jest logo, a czym logotyp, czym jest sygnet i tagline zapewne Ci się przyda. To podstawa, jeżeli chodzi o identyfikację wizualną (post: Czym jest identyfikacja wizualna?) czy księgę znaku. Mam nadzieję, że dzisiejszy post okazał się dla Ciebie pomocny.
HR staje się coraz bardziej techniczny. Tworzone są koncepcje, modele, wymyślane coraz nowsze benefity. A czasami największe braki są w podstawach. Istnieje przekonanie, zresztą prawdziwe, że „przychodzi się…
Klienci wymuszają zmiany i sytuacja wymusza zmiany. Czy więc warto jest się zmieniać? Jeżeli spojrzysz na to, że YouTube miał być portalem randkowym – zapewne tak. Słuchać klienta…
Na rynku nie wygrywają ci, którzy robią wszystko po trochu. Wygrywają ci, którzy robią mniej – ale za to doskonale. Lisy są przebiegłe, zwinne, ciekawe świata, szybkie, a…
Doradztwo biznesowe nie dotyczy tylko wielkich korporacji – porady biznesowe są również domeną mniejszych firm. Pozostają kluczowe pytania – czy warto i czy to się opłaca? Wszyscy znamy…