Bankructwa firm w Polsce (Business Life Polska)
Coraz więcej firm w Polsce upada. W mediach co jakiś czas pokazują się nowe informacje o zwolnieniach i bankructwach. Dlaczego tak się dzieje? Chociaż nasza firma szczęśliwie ma…
Logo czy tam logotyp… dla większości ludzi to to samo. Przecież są ważniejsze rzeczy na świecie (a nawet w firmie). Jak to mówił klasyk „a po co to komu?”. Otóż, jeżeli pracujesz w marketingu, lub przy marketingu – czyli np. jesteś przedsiębiorcą (i nawet przy założeniu, że dotykasz tematów marketingowych ad hoc, tylko kiedy musisz) – powinieneś znać podstawowe pojęcia. Powinieneś, bo się ich używa w marketingu na co dzień. I kiedy będziesz zlecał grafikowi opracowanie logo okaże się, że trudno się dogadać, jeżeli nie znasz języka.
Zacznijmy od obrazka (poniżej).
I żebyś widział od razu jak to może wyglądać w praktyce, dodaję już logo z konkretną, przykładową, treścią.
Jak więc widzisz:
– logo – to całościowa forma graficzna, która przedstawia Twoją markę;
– logotyp – to tekstowe przedstawienie nazwy marki;
– sygnet loga – znak graficzny;
– tagline – to miejsce na slogan.
Różne rodzaje logo możesz spotkać. Bywają takie, które zawierają wszystkie elementy podane powyżej. Nieco częściej widzi się logo bez tagline’u. Sam w firmie raczej ze sloganów rezygnuję.
Oprócz tego logo może być samym logotypem (co szczególnie widać w branży modowej), może mieć też oddzielny sygnet lub też być połączeniem logo i sygnetu (jak blog menedżera Mickeys.pl – w sensie ten co właśnie czytasz 😉 )
Jak widzisz kolory też „robią robotę”. Powyżej podałem przykład wymyślonej marki ŁadneKwiaty
Kolor czerwony i różowy (lub malinowy?) są spójne z branżą kwiaciarską . Są też kolorami kobiecymi i symbolizującymi miłość (co jest podkreślone w sloganie). Żółty zaś nie tylko rozświetla logo, ale i dodaje radosnej energii.
Podsumowując ten wątek – zarówno dobrane fonty jak i kolory również służą do komunikowania wartości i tożsamości marki. Więcej o samych kolorach przeczytasz w poście: Kolory w marketingu i brandingu .
***
Wiedza o tym czym jest logo, a czym logotyp, czym jest sygnet i tagline zapewne Ci się przyda. To podstawa, jeżeli chodzi o identyfikację wizualną (post: Czym jest identyfikacja wizualna?) czy księgę znaku. Mam nadzieję, że dzisiejszy post okazał się dla Ciebie pomocny.
Coraz więcej firm w Polsce upada. W mediach co jakiś czas pokazują się nowe informacje o zwolnieniach i bankructwach. Dlaczego tak się dzieje? Chociaż nasza firma szczęśliwie ma…
Pokolenie Z jest już obecne na rynku pracy od jakiegoś czasu. „Zetki” przychodzą do firm nie tylko w roli szeregowych pracowników, ale często piastują stanowiska menedżerskie. Czym się charakteryzują…
Quit quitting już jest zjawiskiem znanym, opisanym w prasie biznesowej setki razy. Teraz jednak pora omówić czym jest głośne odejście, które spędza sen z powiek wielu menedżerom. Ciche…
W tym tekście przedstawiam esencję na temat quiet quittingu i potencjalnych zagrożeń. To ważne, bo statystyki są przerażające. Chociaż napisałem cały artykuł o quiet quitting, mam świadomość, że…