Wyrazy logo i logotyp są używane wymiennie – co nie do końca jest poprawne. Niby szczegół, ale jednak ważny w pracy przy marketingu. Warto też wiedzieć czym jest sygnet i tagline.

 

Logo czy tam logotyp… dla większości ludzi to to samo. Przecież są ważniejsze rzeczy na świecie (a nawet w firmie). Jak to mówił klasyk „a po co to komu?”. Otóż, jeżeli pracujesz w marketingu, lub przy marketingu – czyli np. jesteś przedsiębiorcą (i nawet przy założeniu, że dotykasz tematów marketingowych ad hoc, tylko kiedy musisz) – powinieneś znać podstawowe pojęcia. Powinieneś, bo się ich używa w marketingu na co dzień. I kiedy będziesz zlecał grafikowi opracowanie logo okaże się, że trudno się dogadać, jeżeli nie znasz języka.

 

Struktura logo

 

Zacznijmy od obrazka (poniżej).

Logotyp, logo, sygnet, tagline

I żebyś widział od razu jak to może wyglądać w praktyce, dodaję już logo z konkretną, przykładową, treścią.

Czym jest sygnet loga?

Jak więc widzisz:

logo – to całościowa forma graficzna, która przedstawia Twoją markę;

logotyp – to tekstowe przedstawienie nazwy marki;

sygnet loga – znak graficzny;

tagline – to miejsce na slogan.

 

Rodzaje logo

 

Różne rodzaje logo możesz spotkać. Bywają takie, które zawierają wszystkie elementy podane powyżej. Nieco częściej widzi się logo bez tagline’u. Sam w firmie raczej ze sloganów rezygnuję.

 

Oprócz tego logo może być samym logotypem (co szczególnie widać w branży modowej), może mieć też oddzielny sygnet lub też być połączeniem logo i sygnetu (jak blog menedżera Mickeys.pl – w sensie ten co właśnie czytasz 😉 )

 

Tak tylko napomknę o kolorach

 

Jak widzisz kolory też „robią robotę”. Powyżej podałem przykład wymyślonej marki ŁadneKwiaty

Kolor czerwony i różowy (lub malinowy?) są spójne z branżą kwiaciarską . Są też kolorami kobiecymi i symbolizującymi miłość (co jest podkreślone w sloganie). Żółty zaś nie tylko rozświetla logo, ale i dodaje radosnej energii.

 

Podsumowując ten wątek – zarówno dobrane fonty  jak i kolory również służą do komunikowania wartości i tożsamości marki. Więcej o samych kolorach przeczytasz w poście: Kolory w marketingu i brandingu .

 

***

 

Wiedza o tym czym jest logo, a czym logotyp, czym jest sygnet i tagline zapewne Ci się przyda. To podstawa, jeżeli chodzi o identyfikację wizualną (post: Czym jest identyfikacja wizualna?) czy księgę znaku. Mam nadzieję, że dzisiejszy post okazał się dla Ciebie pomocny.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
 

Może zainteresują Cię poniższe posty?

 
Czym jest sygnet loga?