Jak więc widzisz:
– logo – to całościowa forma graficzna, która przedstawia Twoją markę;
– logotyp – to tekstowe przedstawienie nazwy marki;
– sygnet loga – znak graficzny;
– tagline – to miejsce na slogan.
Rodzaje logo
Różne rodzaje logo możesz spotkać. Bywają takie, które zawierają wszystkie elementy podane powyżej. Nieco częściej widzi się logo bez tagline’u. Sam w firmie raczej ze sloganów rezygnuję.
Oprócz tego logo może być samym logotypem (co szczególnie widać w branży modowej), może mieć też oddzielny sygnet lub też być połączeniem logo i sygnetu (jak blog menedżera Mickeys.pl – w sensie ten co właśnie czytasz 😉 )
Tak tylko napomknę o kolorach
Jak widzisz kolory też „robią robotę”. Powyżej podałem przykład wymyślonej marki ŁadneKwiaty
Kolor czerwony i różowy (lub malinowy?) są spójne z branżą kwiaciarską . Są też kolorami kobiecymi i symbolizującymi miłość (co jest podkreślone w sloganie). Żółty zaś nie tylko rozświetla logo, ale i dodaje radosnej energii.
Podsumowując ten wątek – zarówno dobrane fonty jak i kolory również służą do komunikowania wartości i tożsamości marki. Więcej o samych kolorach przeczytasz w poście: Kolory w marketingu i brandingu .
***
Wiedza o tym czym jest logo, a czym logotyp, czym jest sygnet i tagline zapewne Ci się przyda. To podstawa, jeżeli chodzi o identyfikację wizualną (post: Czym jest identyfikacja wizualna?) czy księgę znaku. Mam nadzieję, że dzisiejszy post okazał się dla Ciebie pomocny.