Jak doświadczenie zmienia odbiór produktu lub usługi?
Czasem ktoś powie: „połowa ceny tego produktu to marketing”. Będzie miał rację. Bo otoczka jest ważna. Doświadczenie klienta jest ważne. Pytanie do Ciebie – co z tym zrobisz? …
Czasem ktoś powie: „połowa ceny tego produktu to marketing”. Będzie miał rację. Bo otoczka jest ważna. Doświadczenie klienta jest ważne. Pytanie do Ciebie – co z tym zrobisz? …
Jestem stanowczym przeciwnikiem skryptów sprzedażowych. Są nieskuteczne. Nie wiem dlaczego niektórzy wciąż ich używają i chyba nie chcę wiedzieć… Chociaż w sumie to trochę wiem. Firmy, których handlowcy…
Biznes to sprzedaż. Jeżeli tak nie uważasz, to czas zmienić poglądy. Jeżeli sprzedajesz – nie ukrywaj tego i bądź z tego dumny. Do napisania tego tekstu zainspirował mnie…
Dzwoni „sprzedawca”. Potrafi mówić 5 minut ciągiem, mimo że gdyby dał ci dojść do słowa, miałby dużo większą szansę udanej sprzedaży. Ale cóż, liczy się skrypt… Dostajesz wiele…
Zanim przejdziesz do zaawansowanych technik negocjacyjnych, musisz koniecznie poznać ich fundamenty. Poznaj reguły wpływania na ludzi wg. Roberta Cialdiniego, eksperta w dziedzinie psychologii społecznej i autora jednej z ważniejszych…
Ostatnio wszedłem w polemikę z kimś, kto postawił tezę, iż hasło „relacje sprzedają”, jest jednym z najgłupszych mitów. Cóż, ciężko było nie zareagować. Oczywiście teza pojawiła się na…
Nawaliłeś. Ty lub firma, bez znaczenia. Miały być zyski, a jest problem. Klient wydzwania i nie odpuszcza. Co robić? Przede wszystkim, jeżeli sądziłeś że wszystko pójdzie gładko, to…
Praca czy biznes wpływa na to kim jesteśmy, ale działa to też w drugą stronę. To, kim jesteśmy (nie tylko w aspekcie profesjonalnym) wpływa na to jak pracujemy i…
Lubimy mówić: „liczy się wnętrze, a nie wygląd”. Z tym, że współczesna psychologia ma inny ogląd. O co chodzi i jak Ci się to przyda w sprzedaży? Być…
Często najskuteczniejsze rzeczy w sprzedaży są względnie proste. Jedną z nich jest pisanie memo, które, szczególnie w sprzedaży doradczej, daje Ci dużą przewagę. Co to jest i dlaczego warto…
Wiele osób pyta się „jak sprzedawać więcej”? Cóż, są pewne techniki, ale zanim się zacznie biegać warto nauczyć się chodzić. Czyli najpierw trzeba nauczyć się dostępności i otwartości –…
Jako manager, sprzedawca czy specjalista do marketingu powinieneś umieć przekonać ludzi do swojej wizji. W tym właśnie pomoże Ci dzisiejszy artykuł na blogu. Jeżeli jesteś menedżerem w organizacji…
Dzisiaj ode mnie kilka rad jak występować publicznie. Jest to szczególnie ważne w przypadku menedżerów będących twarzą firmy, ale i sprzedawców czy Project Managerów. Dzisiaj omówimy temat ciekawy…
Słowa często używane zamiennie, co nie tylko jest mylne, ale i może mocno namieszać. Jak tego uniknąć? Wiedzieć. Dlatego dzisiaj omawiam te pojęcia. O marży często się mówi…
Sprzedaż przypomina związek. Na początku oczywiście masz pitch sprzedażowy, poznawanie się stron i sakramentalne „TAK”. A potem? Budujesz relację. Jeżeli weźmiesz do ręki literaturę sprzedażową, taką sprzed połowy wieku, to…
Wierz lub nie, ale ludzie często tracą szansę na olbrzymią sprzedaż przez… ignorancję. Nie chcesz być jednym z nich. Dowiedz się kim jest gatekeeper. Gatekeeper to w wolnym tłumaczeniu osoba,…
Miła rozmowa, ptaszki ćwierkają. Nagle – BANG! – klient nie chce kupić. Co robisz? Wiele osób rzuci słuchawką… A Ty? Masz kilka sensowniejszych wyjść. Siedzę sobie w biurze. Nikomu nie…
Jeżeli ktoś Cię lubi i szanuje to zapewne też od Ciebie kupi. A uwierz mi – obie te rzeczy – są w pełni zależne od Ciebie. Sympatia i autorytet…
Cold calling, obdzwonka – naprawdę ma się dobrze. Chyba, że robisz to źle. Wtedy to prosta droga do utraty wiary w swoje siły, wyczerpania i cóż… pustego portfela. Prześledźmy pewną…