Światowy dzień wellness – 7 kroków do poprawy jakości życia
7 kroków do poprawy jakości życia brzmi zbyt… prosto. Jednak czasami naprawdę niewiele trzeba do zmiany. Przeczytaj wpis, który przygotowałem na Światowy Dzień Wellness. Tak, to prawda –…
Na początku szybkie wyjaśnienie czym jest Google AdWords, a potem przejdziemy do głównej treści artykułu, w porządku? Kiedy wyszukujesz coś w Google, zanim przejdziesz do wyników organicznych (naturalnych), na górze wyświetlają się linki sponsorowane. W skrócie, pojawienie się tam nie zależy od wartości strony a od tego ile się zapłaci wyszukiwarce. Czyli nawet, jeżeli twoja witryna powstała dopiero wczoraj, dzięki AdWords już dzisiaj może być na samej górze wyników wyszukiwarki.
Ostatnio pisałem o podstawach pozycjonowania strony internetowej. Osobiście uważam, że jest ono niezwykle ważne, a umiejętna optymalizacja witryny i stworzenie wartościowej treści dla użytkownika (co jest niejako podstawą SEO / pozycjonowania) to działania obowiązkowe, i to nawet nie w kontekście wyszukiwarek, ale ogólnego UX’u (User Experience), który prowadzi dalej do konwersji (czyli danego działania, na którym ci zależy, np. sprzedaży lub zapisania się na firmowy newsletter). Jednak równie ważny jest ruch na stronie…
Odpowiednie wypozycjonowanie strony w wyszukiwarce trwa. Zależy to w dużym stopniu od konkurencji, ale w dzisiejszych realiach biznesowych ta jest najczęściej duża. Dlatego zanim się „przebijesz” poprzez SEO, będziesz prowadził stronę internetową raczej dla wąskiego audytorium. Jest to generalnie do przeżycia w przypadku bloga, szczególnie prywatnego, który nie wiąże się z dużą inwestycją, nie masz też dużych kosztów prowadzenia biznesu. Ale jeżeli zarządzasz sklepem internetowym, sytuacja jest zgoła inna.
Czasami musisz mieć szybkie wyniki. Musisz mieć wielu odbiorców witryny w zasadzie od razu, ponieważ bez tego nie zepniesz biznesu.
Przykład sklepu internetowego jest w zasadzie idealny. Kiedy zakupisz lub wyprodukujesz towary i „wybudujesz” sklep, musisz od razu sprzedawać. Nie masz czasu na to, żeby przez kilka miesięcy (lub lat) pozycjonować się i czekać na sprzedaż, bo po prostu wcześniej położysz firmę.
Podobnie to działa w przypadku rozwiązań doraźnych, kiedy również nie masz czasu, a wyniki muszą być. Idealnym przykładem będzie tutaj pandemia koronawirusa i płyn do dezynfekcji rąk. Wiele firm (w tym nasza) z dnia na dzień zaczęła produkować nowy asortyment. Jako, że wcześniej nie był on promowany (strona internetowa też nie była pozycjonowania pod te płyny), nie było czasu na pozycjonowanie. Za to AdWordsy sprawdziły się znakomicie.
Witryna internetowa, jaka jest, każdy widzi. Strona główna, zakładki, często dodatkowo blog (a u mnie głównie blog). Jeżeli będzie wypozycjonowana, użytkownicy będą wchodzili na różne podstrony witryny – w zależności od tego, czego szukają. Mogą więc na przykład wejść na stronę główną lub na dany post na blogu. Ale co będzie w wypadku, kiedy stworzyłeś podstronę ofertową (być może tzw. landing page), stricte promującą dany produkt? Dzięki AdWords możesz przekierować użytkowników prosto na nią.
Jeżeli masz duży budżet i nieco mniejsze umiejętności lub mało czasu – najlepiej postawić na profesjonalistów. Są firmy i freelancerzy, którzy będą zarządzać AdWordsami dla ciebie, abyś był jak najbardziej efektywny. Dobry doradca biznesowy naprawdę może zdziałać cuda i wbrew pozorom zaoszczędzić ci kosztów (po prostu nie przepalisz budżetu na naukę).
Jak jednak wiadomo, nie każda działalność gospodarcza wiąże się z nieograniczonym kapitałem. Czasami mimo wszystko trzeba działać samemu. Wtedy trzeba mieć wiedzę. Skąd ją czerpać? Cóż, z blogów, YouTube’a czy stron z kursami (np. Udemy). Osobiście zachęcam, żebyś po podstawy wpadł tutaj: https://www.artefakt.pl/blog/sem/kampania-google-ads-krok-po-kroku
Swoją drogą wiedzę w sumie najlepiej mieć w każdym wypadku, chociaż podstawową. W końcu nawet jeżeli komuś płacisz za dane działanie, dobrze mieć o nim chociaż mgliste pojęcie. Odnosi się to nie tylko do AdWords, ale ogólnie do zarządzania. Po prostu – dobrze jest wiedzieć.
***
Artykuł sponsorowany.
7 kroków do poprawy jakości życia brzmi zbyt… prosto. Jednak czasami naprawdę niewiele trzeba do zmiany. Przeczytaj wpis, który przygotowałem na Światowy Dzień Wellness. Tak, to prawda –…
Zapewne zauważyłeś, że wiele bogatych ludzi wcale nie wygląda na bogatych. Z kolei atrakcyjne aktorki często mają zdjęcia w powyciąganych dresach. Czy oni nie dbają i wizerunek? Dowiedz się,…
Dzisiejszy wpis na blogu będzie kontrowersyjny. Jednak może podziałać jak zimny prysznic. Niezbyt przyjemny, ale potrzebny. Można powiedzieć, że interesowałem się propagandą sukcesu „zanim to było modne”. Czytałem…
Niektórzy przez benefit rozumieją „owocowy czwartek”, inni zaś – dom na własność po 5 latach pracy. O niestandardowych świadczeniach piszę w najnowszym Business Life Polska. Dodatkowo – o śnie,…