Pozycjonowanie strony internetowej czy bloga chwilę trwa. Czasami jednak trzeba działać szybko. Czasami precyzyjnie. Jaką wtedy przewagę ma AdWords?

 

Na początku szybkie wyjaśnienie czym jest Google AdWords, a potem przejdziemy do głównej treści artykułu, w porządku? Kiedy wyszukujesz coś w Google, zanim przejdziesz do wyników organicznych (naturalnych), na górze wyświetlają się linki sponsorowane. W skrócie, pojawienie się tam nie zależy od wartości strony a od tego ile się zapłaci wyszukiwarce. Czyli nawet, jeżeli twoja witryna powstała dopiero wczoraj, dzięki AdWords już dzisiaj może być na samej górze wyników wyszukiwarki.

 

Kiedy AdWords jest wybawieniem?

 

Ostatnio pisałem o podstawach pozycjonowania strony internetowej. Osobiście uważam, że jest ono niezwykle ważne, a umiejętna optymalizacja witryny i stworzenie wartościowej treści dla użytkownika (co jest niejako podstawą SEO / pozycjonowania) to działania obowiązkowe, i to nawet nie w kontekście wyszukiwarek, ale ogólnego UX’u (User Experience), który prowadzi dalej do konwersji (czyli danego działania, na którym ci zależy, np. sprzedaży lub zapisania się na firmowy newsletter). Jednak równie ważny jest ruch na stronie…

 

Kluczowy jest czas

 

Odpowiednie wypozycjonowanie strony w wyszukiwarce trwa. Zależy to w dużym stopniu od konkurencji, ale w dzisiejszych realiach biznesowych ta jest najczęściej duża. Dlatego zanim się „przebijesz” poprzez SEO, będziesz prowadził stronę internetową raczej dla wąskiego audytorium. Jest to generalnie do przeżycia w przypadku bloga, szczególnie prywatnego, który nie wiąże się z dużą inwestycją, nie masz też dużych kosztów prowadzenia biznesu. Ale jeżeli zarządzasz sklepem internetowym, sytuacja jest zgoła inna.

 

Czasami musisz mieć szybkie wyniki. Musisz mieć wielu odbiorców witryny w zasadzie od razu, ponieważ bez tego nie zepniesz biznesu.

 

Potrzebujesz klientów

 

Przykład sklepu internetowego jest w zasadzie idealny. Kiedy zakupisz lub wyprodukujesz towary i „wybudujesz” sklep, musisz od razu sprzedawać. Nie masz czasu na to, żeby przez kilka miesięcy (lub lat) pozycjonować się i czekać na sprzedaż, bo po prostu wcześniej położysz firmę.

 

Działania ad hoc

 

Podobnie to działa w przypadku rozwiązań doraźnych, kiedy również nie masz czasu, a wyniki muszą być. Idealnym przykładem będzie tutaj pandemia koronawirusa i płyn do dezynfekcji rąk. Wiele firm (w tym nasza) z dnia na dzień zaczęła produkować nowy asortyment. Jako, że wcześniej nie był on promowany (strona internetowa też nie była pozycjonowania pod te płyny), nie było czasu na pozycjonowanie. Za to AdWordsy sprawdziły się znakomicie.

 

Przekierowanie ruchu prosto na stronę ofertową

 

Witryna internetowa, jaka jest, każdy widzi. Strona główna, zakładki, często dodatkowo blog (a u mnie głównie blog). Jeżeli będzie wypozycjonowana, użytkownicy będą wchodzili na różne podstrony witryny – w zależności od tego, czego szukają. Mogą więc na przykład wejść na stronę główną lub na dany post na blogu. Ale co będzie w wypadku, kiedy stworzyłeś podstronę ofertową (być może tzw. landing page), stricte promującą dany produkt? Dzięki AdWords możesz przekierować użytkowników prosto na nią.

 

AdWords – samemu czy z profesjonalistą?

 

Jeżeli masz duży budżet i nieco mniejsze umiejętności lub mało czasu – najlepiej postawić na profesjonalistów. Są firmy i freelancerzy, którzy będą zarządzać AdWordsami dla ciebie, abyś był jak najbardziej efektywny. Dobry doradca biznesowy naprawdę może zdziałać cuda i wbrew pozorom zaoszczędzić ci kosztów (po prostu nie przepalisz budżetu na naukę).

 

Jak jednak wiadomo, nie każda działalność gospodarcza wiąże się z nieograniczonym kapitałem. Czasami mimo wszystko trzeba działać samemu. Wtedy trzeba mieć wiedzę. Skąd ją czerpać? Cóż, z blogów, YouTube’a czy stron z kursami (np. Udemy). Osobiście zachęcam, żebyś po podstawy wpadł tutaj: https://www.artefakt.pl/blog/sem/kampania-google-ads-krok-po-kroku

 

Swoją drogą wiedzę w sumie najlepiej mieć w każdym wypadku, chociaż podstawową. W końcu nawet jeżeli komuś płacisz za dane działanie, dobrze mieć o nim chociaż mgliste pojęcie. Odnosi się to nie tylko do AdWords, ale ogólnie do zarządzania. Po prostu – dobrze jest wiedzieć.

 

***

Artykuł sponsorowany.

 

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
 

Może zainteresują Cię poniższe posty?