Twój produkt jest ciekawy, w dobrej cenie, zrobiony z pasją. To dobrze, ale każdy tak mówi o swoim produkcie. Ciężko zresztą, żeby nie mówił. Daj ludziom prawdziwy powód do kupna.

 

Musisz sobie odpowiedzieć na jedno bardzo ważne pytanie: dlaczego ktoś ma kupić Twój produkt. Marketingowe artykuły i książki mówią o tym wyjątkowo dużo, właściwie w dużej mierze na tym się skupiają. Pomińmy jednak teorię i przejdźmy do konkretów – bezpośrednich powodów.

Działajmy na przykładzie: wyobraź sobie, że jesteś producentem szamponów do włosów. Dlaczego mam kupić Twój produkt?

 

1. Unikalna propozycja sprzedaży

 

To bardzo często poruszana kwestia w literaturze marketingu.. Unikalna propozycja sprzedaży (z ang. USP – Unique Selling Proposition) to coś co Cię wyróżnia, na czym skupiasz się w komunikacji marketingowej. Konkurencja tego nie ma – więc jeżeli ktoś chce mieć produkt z tą unikalną cechą – musi udać się do Ciebie.

Fantastycznym przykładem jest iPhone. Konkurencja może mieć lepszy aparat, wyświetlacz, procesor i wejście na trzy karty SIM. Ale cóż – wciąż nie będzie miała iOS’a. W przypadku szamponów do włosów może być to po prostu unikalna, zastrzeżona formuła.

 

2. Bo blisko

 

Niby prozaiczne… a jednak. Dlaczego szampony do włosów, jakie najczęściej kupuję to L’Oréal i Nivea? Bo są w Auchan i Rossmannie. Czyli powodem, który przekona mnie do Twojego produktu może być dystrybucja.

Może to być dystrybucja w największych drogeriach, ale może to też być wysepka w centrum handlowym, do którego uczęszczam. Ważne, żeby produkt był dostępny.

 

3. Cena naprawdę czyni cuda

 

Ta parafraza claimu marketingowego prosto od obuwniczego giganta CCC to równocześnie świetne wyrażenie tego, jak ważna jest cena. Może być przecież tak, że szukam najtańszego produktu, który jednocześnie spełnia moje minimalne wymagania. Rewelacyjna jakość jest super… ale nie każdy tego szuka. A może inaczej – nie dla każdego jest ona najważniejsza.

 

***

 

Jak widzisz, powody, dla których Twój produkt będzie dla potencjalnych klientów atrakcyjny, mogą być różne. Dobrze o nich pomyśleć.

 

Z czystym sumieniem mogę polecić Ci jedno ćwiczenie: przypomnij sobie, kiedy ostatnio kupiłeś produkt podobny do tego, który chcesz oferować. Dlaczego go kupiłeś? Co było bezpośrednim powodem? Powtórz ćwiczenie ze znajomymi oraz, jeżeli masz możliwość, z ludźmi którzy reprezentują Twoją grupę docelową.

 

W marketingu, sprzedaży, biznesie ważne jest żeby wiedzieć co ludziom w duszy gra. A potem zsynchronizować się z tą melodią.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
 

Może zainteresują Cię poniższe posty?