Jak ustalać budżet marketingowy? Podstawą jest cel!
Czy istnieje uniwersalna zasada, ile zainwestować w marketing, aby biznes dobrze działał? Tak, ale nie jest taka, jak wielu osobom się wydaje. Bo podstawą jest cel. Wielu przedsiębiorców…
Czy istnieje uniwersalna zasada, ile zainwestować w marketing, aby biznes dobrze działał? Tak, ale nie jest taka, jak wielu osobom się wydaje. Bo podstawą jest cel. Wielu przedsiębiorców…
Czy końcówka 99 groszy rzeczywiście sprawia, że produkt wydaje się tańszy? A może to tylko marketingowy mit? Psychologia cen to fascynujące narzędzie wpływu na klientów – sprawdźmy, jak różne…
Co sprawia, że jedne firmy rozwijają się dynamicznie i inspirują, a inne borykają się z wypaleniem i brakiem kierunku? Odpowiedzią może być ikigai – japońska koncepcja łącząca pasję, misję,…
Emocje rządzą decyzjami – w biznesie, marketingu i codziennym życiu. Jak pokazuje historia Elliota – bez emocji człowiek nie jest w stanie podjąć nawet najprostszych decyzji. Co to oznacza…
Czym są dobra komplementarne i substytuty oraz jakie to ma znaczenie dla up-sellingu, down-sellingu i cross-sellingu? Dowiedz się, aby odpowiednio planować asortyment. W dynamicznym świecie biznesu zrozumienie mechanizmów…
Jeżeli zarządzasz komunikacją w firmie, na pewno wiesz, że czasem powstają kryzysy. Można wtedy działać na kilka sposób, ale jak pokazuje Efekt Streisand – czasami ukrywanie informacji lub cenzura są…
Czy zastanawiałeś się, dlaczego pierwszy kawałek ulubionego ciasta smakuje wyśmienicie, a każdy kolejny już mniej cieszy? To efekt działania prawa malejącej użyteczności krańcowej. Zrozumienie tej koncepcji może pomóc w…
W najnowszym wydaniu BLP omawiam dwa tematy, które mogą mieć znaczenie dla współczesnych menedżerów – jeden to private banking, drugi zaś dotyczy ewolucji podejścia do dress code. Private…
Niedawno sporo się mówiło o tzw. cringe marketingu. Moim zdaniem nieco zbyt wcześnie na używanie takiej nomenklatury. Niemniej coś jest na rzeczy. Cringe faktycznie jest stosowany w komunikacji…
Często się słyszy o marketing automation, automatyzacji marketingu. Jednak rzadko faktycznie zdajemy sobie sprawę czym to faktycznie jest. Jeszcze rzadziej – jak może pomóc w rozwoju biznesu. Co…
Czasem ktoś powie: „połowa ceny tego produktu to marketing”. Będzie miał rację. Bo otoczka jest ważna. Doświadczenie klienta jest ważne. Pytanie do Ciebie – co z tym zrobisz? …
To pytanie zadaje sobie wielu właścicieli firm. I słusznie, ponieważ w marketingu i zarządzaniu nic nie jest czarno-białe. Niemniej postaram się odpowiedzieć… Przede wszystkim zadawanie pytań to podstawa…
Pozycjonowanie strony internetowej czy bloga chwilę trwa. Czasami jednak trzeba działać szybko. Czasami precyzyjnie. Jaką wtedy przewagę ma AdWords? Na początku szybkie wyjaśnienie czym jest Google AdWords, a…
Dzisiaj w sposób obrazowy przedstawię na czym polega pozycjonowanie. W końcu wszelkie narzędzia i algorytmy bazują na jednym, głównym założeniu. Możesz czytać o nowych technikach pozycjonowania, możesz czytać…
Dużo mamy tych określeń marketingowych i PR-owych. Co które dokładnie oznacza? Można się pogubić. Wrzucam więc krótki przewodnik. Możliwe, a nawet bardzo prawdopodobne, że słyszałeś większość tych określeń. A nawet…
Unikam słowa „musisz”. Ale tym razem tak po prostu jest, szczególnie jeżeli prowadzisz własny biznes. Z chęcią wytłumaczę ci nawet dlaczego. Mało jest rzeczy, które naprawdę trzeba. I…
Kiedy ktoś rozdaje ulotki – to jest marketing. Kiedy masz dwa piwa w cenie jednego – to jest marketing. Kiedy ktoś sprzedaje garnki za dwie średnie pensje – to…
W dobie tak wielu technik marketingowych tym ważniejsze stają się… podstawy. Dzisiaj o jednej z nich czyli Unikalnej Propozycji Sprzedaży, która odpowiada na realną potrzebę klienta. Obecnie istnieje…
Ten sam produkt lub usługa mogą być warte zarówno 32 dolary jak i miliony dolarów. Wszystko zależy od… kontekstu. Inaczej mówiąc – sposobu podania. Zapoznaj się z pewną historią……
Wiem, że wiele osób szuka pomysłu na biznes lub rozwój swojej obecnej oferty. Dzisiaj przedstawię jeden z nich. Chociaż czasy są ciężkie, często ludzie wciąż jednak dysponują pewnym…
Jeżeli chcesz, aby Twoja marka budziła odpowiednie skojarzenia (a wierz uwierz mi, że chcesz) – musisz poznać kolory na nowo. Bo kolory komunikują. Ludzie podświadomie „czują” kolor. Jeżeli chcesz…
Nie wiem czy błąd Borysa Szyca był zamierzony, czy nie. Ale efekt jest świetny. Dzisiaj trochę o tym, czym jest publicity i jak się je robi. Borys Szyc…
Jak się wybić? Jak znaleźć swoją niszę? O tym piszę na blogu trenera personalnego i dietetyka – Łukasza Stelmaszczyka. Jeżeli nie działasz w tej branży – wciąż warto…
Jeżeli zarządzasz treścią w swojej firmie, ten post może Ci się bardzo przydać. W końcu tworzysz dla swoich odbiorców alternatywny świat… Powoli na blogu wdrażam temat tworzenia contentu,…
Jeżeli zajmujesz się content marketingiem (tip: warto) to powinieneś znać model POEM, który dzisiaj omawiam. Jest to podstawa strategii marketingu treści i wstęp do rozważań o influencer marketingu, media…
Wyrazy logo i logotyp są używane wymiennie – co nie do końca jest poprawne. Niby szczegół, ale jednak ważny w pracy przy marketingu. Warto też wiedzieć czym jest sygnet…
Jakie 5 pytań należy sobie zadać, aby diametralnie zwiększyć szanse na sukces dla nowego produktu lub marki? Zobaczmy jak wygląda analiza marketinfowa na przykładzie perfum. Jak zapewne wiecie, i…
Coraz częściej firmy (nawet duże) skupiają się na mediach społecznościowych, zapominając o stronie www. Czy to dobrze? Nie do końca… Faktycznie, tak podchodzą do tego małe firmy. Otwierają…
Nabywca i jego użytkownik to czasami ta sama osoba. Ale nie zawsze. I właśnie na tej potencjalnej różnicy dzisiaj się skupimy. Jako menedżer, specjalista od spraw zarządzania czy…
Prawo autorskie nie nadąża za tym co się dzieje w sieci. Nic więc dziwnego, że często ludzie je łamią – choćby nieświadomie. A jak jest z kopiowaniem tekstu? …
Odłóżmy na bok błędy w grze. Dzisiaj spójrzmy na marketing. Okazuje się, że ten jest bezbłędny. I warto z tego wyciągnąć naukę dla siebie. Chociaż Cyberpunk 2077 było…
Używanie zdjęć z wyszukiwarki Google jest najczęściej łamaniem praw autorskich. Skąd brać więc zdjęcia (również darmowe) na bloga, Instagrama lub też do firmowych akcydensów? Często nawet firmy łamią prawo i…
Sprzedawanie produktów pod marką własną jest dla wielu firm (i często również celebrytów) szansą na zwiększenie asortymentu, wejście na nowe rynki i w końcu na większe zyski. Czym są…
Pierwsze 6 miesięcy. Czego się nauczyłem, co zyskałem, jakie są dalsze plany i co to dla Ciebie oznacza? Założyłem bloga mniej więcej w okresie kwarantannowym. Plany były wielkie,…
Oni wiedzą jak odnowić Twoją pozycję w Google – mają zresztą tam układy. No naprawdę – całe szczęście, że na nich trafiłeś. A może to zwykli naciągacze? Siedzę…
Zastanawiasz się czasem co oznaczają te marketingowe zaklęcia? No to teraz będziesz wiedział – a to nic trudnego. Tak sobie branża ułatwia życie… jednocześnie niektórym je utrudniając. Ktoś…
Nieaktualne strategie mają to do siebie, że nie działają. Logiczne, prawda? Tym bardziej logiczne powinno być to, aby własne strategie uaktualniać. Dzisiaj będę właśnie przestrzegał przed mitami o marketingu…
Identyfikacja wizualna marki czy firmy jest jednym z podstawowych elementów brandingu. Dlatego pewnie sporo o niej wiesz… ale postaram się Ciebie zaskoczyć. Wiele osób identyfikuje nomen omen identyfikację…
Marketing powinien prowadzić do jakiegoś celu. Jeżeli celem jest zwiększenie świadomości marki i jej przewagi konkurencyjnej – nie lej wody. To nie wypracowanie szkolne. Wczoraj spokojnie, nikomu nie wadząc, czytałem…
Znasz to z młotkiem? „Nie potrzebujesz młotka, potrzebujesz wbić gwóźdź”. Ale to nie wszystko! Musisz pamiętać, że jest jeszcze: „potrzebujesz spokoju i szacunku”. Jeżeli interesujesz się marketingiem lub sprzedażą to…