Analiza polskiego rynku MBA (Business Life Polska)
MBA to Święty Graal wielu menedżerów i jeden z ważniejszych dyplomów, jeżeli chodzi o naukę zarządzania. Dowiedz się, czym różnią się poszczególne programy oraz jakie są oferty na polskim…
Jeżeli jesteś menedżerem w organizacji to kluczowym elementem Twojej pracy będzie współpraca i przewodzenie ludziom. To znaczy, że z nimi rozmawiasz a czasem przed nimi przemawiasz. Starasz się wywrzeć wpływ a niekiedy toczysz spory (to taka ciemna strona zarządzania). Podobnie jeżeli sprzedajesz – Twoją kluczową kompetencją jest przekonanie klienta (często nastawionego z góry na „nie”) do zakupów. Jeżeli zaś pracujesz w marketingu – musisz wiedzieć jak pociągnąć za sobą tłumy. W tym wszystkim pomoże Ci znajomość technik retorycznych.
Przedstawione przeze mnie techniki retoryczne, chociaż stworzone na potrzeby przemawiania publicznego (zobacz ostatni wpis o tym jak przemawiać publicznie), równie dobrze sprawdzają się w rozmowach face to face.
Zbudowanie wiarygodności jest kluczowe. Autorytet na pewno ułatwi Ci przekonanie do swoich racji. Ja go zbudować? Przedstawię to w kilku punktach:
Uczono już o tym w antyku. Uczy się i dzisiaj, bo wciąż jest to aktualne i pomocne (a nawet niezbędne). Klasyczna mowa ma 5 części. Te części to:
***
Mam świadomość, że to wszystko pięknie wygląda wtedy, kiedy się o tym opowiada. Dlatego pamiętaj – trzeba trenować. Kiedy ostatnio miałeś sposobność przemawiać publicznie? Odważyłeś się? Jeżeli tak to gratuluję. Jeżeli nie – zrób to przy najbliższej okazji.
MBA to Święty Graal wielu menedżerów i jeden z ważniejszych dyplomów, jeżeli chodzi o naukę zarządzania. Dowiedz się, czym różnią się poszczególne programy oraz jakie są oferty na polskim…
Swatch we współpracy z marką Omega wypuścił MoonSwatch – tani odpowiednik kultowego czasomierza, który jako pierwszy gościł na ksieżycu. Marketingowy majstersztyk czy brandingowa porażka? Kilka słów o Omedze…
Pora wrócić do regularnego prowadzenia bloga. Ostatnie 2 tygodnie było przecież czasem właściwie bez publikacji. Tak bywa, szczególnie kiedy dużo się dzieje – nie tylko w biznesie, ale i…
Dla Business Life Polska napisałem ostatnio dwa artykuły: o rynku franczyzy w Polsce oraz o perfumach niszowych. Oczywiście podsyłam link do wydania elektronicznego. Lubię mieć „swoje” miejsca, rzeczy,…