Bankructwa firm w Polsce (Business Life Polska)
Coraz więcej firm w Polsce upada. W mediach co jakiś czas pokazują się nowe informacje o zwolnieniach i bankructwach. Dlaczego tak się dzieje? Chociaż nasza firma szczęśliwie ma…
Należało by zacząć od tego, że też niektórzy zadań mają więcej, niektórzy mniej. To fakt, ale nieistotny dlatego wpisu – bo tutaj ukazuję trzy sposoby zarządzania czasem, które działają niezależnie od tego ile masz na głowie.
Ustal priorytety. Ale nie w głowie, na szybko. Usiądź i spokojnie zastanów się, co jest najważniejsze. A potem, kiedy masz kolidujące ze sobą zadania – wybierz to, które ma ma najwyższy priorytet.
Co oczywiste, należy zachować zdrowy rozsądek. W końcu nie można grać tylko do jednej bramki, lekceważąc wszystkie inne zadania. Niemniej ustalenie priorytetów uporządkuje Twoje sprawy.
Wiesz, że poniedziałek będzie jednym wielkim natłokiem obowiązków? Spisz je sobie na kartce w niedzielę wieczorem, ewentualnie w poniedziałek rano. Ustal chronologię, kolejność.
Oczywiście tutaj kłania się poprzedni punkt, czyli priorytetyzacja. Osobiście lubię przeplatać „duże sprawy” nieco łatwiejszymi i szybszymi zadaniami. Takie interwały pozwalają w pełni się skupić, a potem złapać oddech.
Wiem, że kiedy jest dużo na głowie często ciężko za coś się porządnie zabrać. Jednak dwa poprzednie punkty nieco nam wyłączyły problem pod tytułem „nie wiem w co ręce włożyć”. Bo dzięki priorytetom i ustawieniu zadań w kolejności masz już sprecyzowane za co się zabrać.
Teraz więc należy zacząć działać. Nie masz chęci, energii? Jak zaczniesz to się ona pojawi. Zadbaj teraz o dwie rzeczy:
***
Oczywiście technik zarządzania czasem jest więcej i zapewne jeszcze wrócę do tematu, szczególnie że jest to bardzo ważne w pracy każdego menedżera. Ale zacznij od tych trzech. Poprawę efektywności powinieneś zauważyć w zasadzie od razu.
PS. Odrębną kwestią, również ważną w time-managemencie jest umiejętne delegowanie. Koniecznie o tym przeczytaj na moim blogu – Sztuka delegowania – macierz Eisenhowera.
Coraz więcej firm w Polsce upada. W mediach co jakiś czas pokazują się nowe informacje o zwolnieniach i bankructwach. Dlaczego tak się dzieje? Chociaż nasza firma szczęśliwie ma…
Pokolenie Z jest już obecne na rynku pracy od jakiegoś czasu. „Zetki” przychodzą do firm nie tylko w roli szeregowych pracowników, ale często piastują stanowiska menedżerskie. Czym się charakteryzują…
Quit quitting już jest zjawiskiem znanym, opisanym w prasie biznesowej setki razy. Teraz jednak pora omówić czym jest głośne odejście, które spędza sen z powiek wielu menedżerom. Ciche…
W tym tekście przedstawiam esencję na temat quiet quittingu i potencjalnych zagrożeń. To ważne, bo statystyki są przerażające. Chociaż napisałem cały artykuł o quiet quitting, mam świadomość, że…