HR-owy powrót do podstaw
HR staje się coraz bardziej techniczny. Tworzone są koncepcje, modele, wymyślane coraz nowsze benefity. A czasami największe braki są w podstawach. Istnieje przekonanie, zresztą prawdziwe, że „przychodzi się…
Należało by zacząć od tego, że też niektórzy zadań mają więcej, niektórzy mniej. To fakt, ale nieistotny dlatego wpisu – bo tutaj ukazuję trzy sposoby zarządzania czasem, które działają niezależnie od tego ile masz na głowie.
Ustal priorytety. Ale nie w głowie, na szybko. Usiądź i spokojnie zastanów się, co jest najważniejsze. A potem, kiedy masz kolidujące ze sobą zadania – wybierz to, które ma ma najwyższy priorytet.
Co oczywiste, należy zachować zdrowy rozsądek. W końcu nie można grać tylko do jednej bramki, lekceważąc wszystkie inne zadania. Niemniej ustalenie priorytetów uporządkuje Twoje sprawy.
Wiesz, że poniedziałek będzie jednym wielkim natłokiem obowiązków? Spisz je sobie na kartce w niedzielę wieczorem, ewentualnie w poniedziałek rano. Ustal chronologię, kolejność.
Oczywiście tutaj kłania się poprzedni punkt, czyli priorytetyzacja. Osobiście lubię przeplatać „duże sprawy” nieco łatwiejszymi i szybszymi zadaniami. Takie interwały pozwalają w pełni się skupić, a potem złapać oddech.
Wiem, że kiedy jest dużo na głowie często ciężko za coś się porządnie zabrać. Jednak dwa poprzednie punkty nieco nam wyłączyły problem pod tytułem „nie wiem w co ręce włożyć”. Bo dzięki priorytetom i ustawieniu zadań w kolejności masz już sprecyzowane za co się zabrać.
Teraz więc należy zacząć działać. Nie masz chęci, energii? Jak zaczniesz to się ona pojawi. Zadbaj teraz o dwie rzeczy:
***
Oczywiście technik zarządzania czasem jest więcej i zapewne jeszcze wrócę do tematu, szczególnie że jest to bardzo ważne w pracy każdego menedżera. Ale zacznij od tych trzech. Poprawę efektywności powinieneś zauważyć w zasadzie od razu.
PS. Odrębną kwestią, również ważną w time-managemencie jest umiejętne delegowanie. Koniecznie o tym przeczytaj na moim blogu – Sztuka delegowania – macierz Eisenhowera.
HR staje się coraz bardziej techniczny. Tworzone są koncepcje, modele, wymyślane coraz nowsze benefity. A czasami największe braki są w podstawach. Istnieje przekonanie, zresztą prawdziwe, że „przychodzi się…
Klienci wymuszają zmiany i sytuacja wymusza zmiany. Czy więc warto jest się zmieniać? Jeżeli spojrzysz na to, że YouTube miał być portalem randkowym – zapewne tak. Słuchać klienta…
Na rynku nie wygrywają ci, którzy robią wszystko po trochu. Wygrywają ci, którzy robią mniej – ale za to doskonale. Lisy są przebiegłe, zwinne, ciekawe świata, szybkie, a…
Doradztwo biznesowe nie dotyczy tylko wielkich korporacji – porady biznesowe są również domeną mniejszych firm. Pozostają kluczowe pytania – czy warto i czy to się opłaca? Wszyscy znamy…