Mamy klęskę urodzaju – więcej informacji niż jesteśmy w stanie przetworzyć. Zachodzi więc pytanie – „co czytać?”. Na blogu mickeys.pl powstaje więc nowy dział z recenzjami książek biznesowych.

 

Wiem to, bo sam mam problem. Wystarczy, że przejdę się alejką sklepową w księgarni (lub poszperam na stronie internetowej w odpowiednim dziale) i od razu każda książka stara się zdobyć uwagę. Dzięki jednej będę bogaty, dzięki drugiej ludzie mnie będą słuchać, dzięki trzeciej sprzedam wszystko każdemu. A dzięki czwartek przy tym wszystkich zachowam spokój i zdrowie psychiczne. 

 

Mamy w dzisiejszych czasach klęskę urodzaju – tysiące artykułów na bloga, karuzel na Instagramie, poradników na YouTube. No i książki. Co więc wybierać?

 

Jakiś czas temu pisałem w poście (o tutaj), który podsumowywał pół roku bloga menedżera Mickeys.pl. Tam zawarłem pewną obietnicę – że w końcu będzie dział z recenzjami.

Wcielam więc to w życie.

 

Układ recenzji

Recenzje będą się odbywały według pewnego klucza. Dzięki temu uda się zachować pewną standaryzację, a sama recenzja będzie bardziej przejrzysta.

Recenzje książek biznesowych (menedżerskich, motywacyjnych) będą się odbywały według poniższego układu:

 

Wstęp

Kilka słów o pozycji: o czym jest, w jakim stylu napisana, kto pisał. W zależności od książki różne rzeczy mogą znaleźć się we wstępie.

 

Opis

Recenzja właściwa, opis treści, ewentualne streszczenie najważniejszych wątków, częściowa ocena.

 

Wiedza jaką zyskasz

Podsumowanie wiedzy – zarówno teoretycznej jak i bardziej praktycznej (przynajmniej tak to nazwijmy).

 

Wartość teoretyczna

Ocena opisowa wartości teoretycznej tj. zgodność z nurtem naukowym, jakość bibliografii etc. oraz wyjaśnienie takiej, a nie innej oceny.

Tutaj należy zaznaczyć, że niska ocena wartości teoretycznej nie musi być ujmą. Są przecież książki bardzo mądre, zawierające pełen pakiet wiedzy praktycznej, ale niemające wartości „akademickiej”. 

 

Wartość praktyczna

Ocena w skali od 1/10 wartości praktycznej tj. w skrócie – na ile może Ci się przydać. Wyjaśniam również powód takiej, a nie innej oceny.

Myślę, że jest to chyba najważniejszy z punktów recenzji – w końcu warto się uczyć tego  co działa.

 

Ocena ogólna

W skali od 1/10. Wyjaśniam również powód takiej, a nie innej oceny.

 

Podsumowanie

Wierzę, że nie muszę tłumaczyć 😉

 

Subskrybuj
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Książka o marketingu

Recenzje książek bardzo pomagają w unikaniu „min :). Ja polecam zacząć od „Bogaty ojciec, biedny ojciec” – Roberta Kiyosakiego, a jak ktoś już ma biznet to „138” od Kacpra Bisanz i Karola Chojnackiego. 

 

Może zainteresują Cię poniższe posty?