Fazy rozwoju pracownika wg. Kena Blancharda
Jak ostatnio ustaliliśmy, styl zarządzania należy dopasowywać – i do sytuacji i do ludzi. Dzisiaj o tym jak rozmawiać z pracownikami na poszczególnych etapach ich rozwoju. Koncepcja, którą…
Wiem to, bo sam mam problem. Wystarczy, że przejdę się alejką sklepową w księgarni (lub poszperam na stronie internetowej w odpowiednim dziale) i od razu każda książka stara się zdobyć uwagę. Dzięki jednej będę bogaty, dzięki drugiej ludzie mnie będą słuchać, dzięki trzeciej sprzedam wszystko każdemu. A dzięki czwartek przy tym wszystkich zachowam spokój i zdrowie psychiczne.
Mamy w dzisiejszych czasach klęskę urodzaju – tysiące artykułów na bloga, karuzel na Instagramie, poradników na YouTube. No i książki. Co więc wybierać?
Jakiś czas temu pisałem w poście (o tutaj), który podsumowywał pół roku bloga menedżera Mickeys.pl. Tam zawarłem pewną obietnicę – że w końcu będzie dział z recenzjami.
Wcielam więc to w życie.
Recenzje będą się odbywały według pewnego klucza. Dzięki temu uda się zachować pewną standaryzację, a sama recenzja będzie bardziej przejrzysta.
Recenzje książek biznesowych (menedżerskich, motywacyjnych) będą się odbywały według poniższego układu:
Kilka słów o pozycji: o czym jest, w jakim stylu napisana, kto pisał. W zależności od książki różne rzeczy mogą znaleźć się we wstępie.
Recenzja właściwa, opis treści, ewentualne streszczenie najważniejszych wątków, częściowa ocena.
Podsumowanie wiedzy – zarówno teoretycznej jak i bardziej praktycznej (przynajmniej tak to nazwijmy).
Ocena opisowa wartości teoretycznej tj. zgodność z nurtem naukowym, jakość bibliografii etc. oraz wyjaśnienie takiej, a nie innej oceny.
Tutaj należy zaznaczyć, że niska ocena wartości teoretycznej nie musi być ujmą. Są przecież książki bardzo mądre, zawierające pełen pakiet wiedzy praktycznej, ale niemające wartości „akademickiej”.
Ocena w skali od 1/10 wartości praktycznej tj. w skrócie – na ile może Ci się przydać. Wyjaśniam również powód takiej, a nie innej oceny.
Myślę, że jest to chyba najważniejszy z punktów recenzji – w końcu warto się uczyć tego co działa.
W skali od 1/10. Wyjaśniam również powód takiej, a nie innej oceny.
Wierzę, że nie muszę tłumaczyć 😉
Jak ostatnio ustaliliśmy, styl zarządzania należy dopasowywać – i do sytuacji i do ludzi. Dzisiaj o tym jak rozmawiać z pracownikami na poszczególnych etapach ich rozwoju. Koncepcja, którą…
Siatka menedżerska (Blake i Mouton) jest narzędziem do analizy stylów zarządzania. Opisuje 4 podstawowe typy i jeden dodatkowy. A Ty – jakim jesteś menedżerem? Na wstępie muszę powiedzieć,…
Delegowanie jest jedną z najważniejszych funkcji zarządzania. Powinieneś wiedzieć nie tylko jak delegować, ale i kiedy. Nie zawsze i nie każdemu to wychodzi, szczególnie osobom z krótkim stażem menedżerskim…
W zarządzaniu bez praktyki ani rusz. Mówiłem o tym i zawsze to powtórzę. Co więcej – teoria ma różne pułapki, z których warto zdać sobie sprawę. Dzisiaj właśnie o…