5 najbogatszych rodzin na świecie (Business Life Polska)
Nie tylko Elon Musk czy Jeff Bezos rozdają karty. Prawdziwe imperia często budowane są w cieniu – przez rodziny, które majątki liczą w setkach miliardów dolarów i realnie wpływają…
Dostajesz wiele telefonów od telemarketerów. Najczęściej wiesz, że nic nie kupisz po pierwszym słowie; możliwe też, że jesteś z góry nastawiony na „nie”, to naturalny mechanizm obronny. Szczególnie, że coraz częściej nie dzwoni nawet człowiek a bot. Chociaż w sumie… co za różnica. Większość telemarketerów ma napisany skrypt i klepie go bez opamiętania. Czyli jak bot. Tutaj dodajmy, że wraz z rozwojem sztucznej inteligencji jest szansa, że boty zaczną prowadzić dialog, czego niestety nie można tego powiedzieć o wielu akwizytorach.
W każdym razie – nawet jak chcesz przerwać „nawijkę”, to nachalny marketer nie pozwoli ci na to, on ma swoją formułkę do wypowiedzenia.
Powyżej przedstawiłem przykład nachalnej akwizycji, ale to zupełnie inna bajka. Tam nie ma etyki, umiejętności ani skuteczności. Jednak ten przykład dobrze obrazuje, czego nie robić. Czyli nie mówić bez opamiętania. W sprzedaży należy słuchać rozmówcy. Rozmawiać, a nie wygłaszać monolog.
Niestety, nawet w sprzedaży profesjonalnej, bywa że handlowiec nie jest profesjonalistą. Zasypuje osobę, która miała nieszczęście odebrać telefon, masą informacji, chociaż zupełnie nikt o nie nie pytał. Nie daje dojść do słowa.
Jeżeli wykonujesz cold calling, nie ma w tym nic złego. Ale jak to zrobić, aby zwiększyć szanse na sukces? Cóż, na początku kilka kroków:
W „Psychologii Sprzedaży” Brian Tracy mówi o tym, że słuchanie jest „białą magią”. I jest. Kiedy słuchasz klienta, on się dobrze czuje. To jakbyś na niego skierował reflektor. Ludzie lubią być słuchani. Jeżeli dobrze się czują w twoim towarzystwie – zyskujesz sympatię. I oczywiście, o czym wspominałem – jeżeli słuchasz klienta, to się sporo od niego dowiesz i będziesz mógł zaprezentować ofertę idealnie skrojoną pod niego.
Podsumowanie jest proste. Mniej mów, więcej słuchaj. Prowadź dialog, a nie monolog. A jeżeli chcesz zbudować dobrą relację z klientem – zachęcam do przeczytania na blogu tekstu: 6 kroków do zbudowania relacji z klientem.
Nie tylko Elon Musk czy Jeff Bezos rozdają karty. Prawdziwe imperia często budowane są w cieniu – przez rodziny, które majątki liczą w setkach miliardów dolarów i realnie wpływają…
Teoria „martwego internetu” głosi, że treści (w tym blogi, artykuły czy wpisy w mediach społecznościowych) będą pisane głównie przez sztuczną inteligencję. Czy tak faktycznie będzie? Moim zdaniem nie do…
Tym razem skupiłem się na tym, jak używać sztucznej inteligencji na co dzień – nie w biznesie, a jako pomoc prywatnym życiu. Dodatkowo napisałem o tym, dlaczego plany noworoczne…
7 kroków do poprawy jakości życia brzmi zbyt… prosto. Jednak czasami naprawdę niewiele trzeba do zmiany. Przeczytaj wpis, który przygotowałem na Światowy Dzień Wellness. Tak, to prawda –…