Czym jest quiet quitting i czy stanowi zagrożenie?
W tym tekście przedstawiam esencję na temat quiet quittingu i potencjalnych zagrożeń. To ważne, bo statystyki są przerażające. Chociaż napisałem cały artykuł o quiet quitting, mam świadomość, że…
Sprzedaż – kompetencja niezbędna w biznesie i w życiu codziennym. Całe szczęście da się jej nauczyć. Tylko trzeba wiedzieć skąd brać wiedzę.
Każdy miał swoje początki i każdy zaczynał pracę zawodową z mniejszymi kompetencjami i umiejętnościami niż ma teraz. A moje początki były naprawdę… kiepskie. Nie szło mi to wyjątkowo. Telefony wykonywałem, ale efektów brak. Czasem jeździłem po klientach – i nawet jakieś pierwsze sukcesy się pojawiały, ale nie był to szczyt marzeń.
W końcu zrozumiałem! Zrozumiałem o co tu chodzi – o co chodzi w sprzedaży. Ale nie sam – nakierowała mnie właśnie omawiana dzisiaj lektura.
Polski tytuł: Skuteczna sprzedaż czyli techniki najlepszych handlowców
Oryginalny tytuł: Brilliant selling. What the best salespeople know, do and say
Autorstwo: Jeremy Cassel (doświadczony sprzedawca / menedżer sprzedaży w branży FMCG, założyciel firmy RTP świadczącej usługi doradcze w zakresie zarządzania, trener NLP), Tom Bird (duże doświadczenie w handlu oraz w zarządzaniu, specjalista NLP).
Polskie tłumaczenie: Jacek Środa
Wydawnictwo: Samo Sedno
Lektura nie jest szczególnie długa (niecałe 300 stron) za to obfita w treść. Wydanie jest świetnie przygotowane pod kątem redakcyjnym – proste rozłożenie tekstu, tabele, grafiki, podsumowania rozdziałów.
Oczywiście „Skuteczna sprzedaż (…)” zawiera ogrom praktycznych porad, przykładów, ćwiczeń i wskazówek z zakresu sprzedaży, negocjacji, psychologii i zarządzania. Na tyle praktycznych, że można jest stosować „od ręki”. To prawdziwa wartość, ale nie największa.
Największą wartością podręcznika jest przekazany sposób myślenia o sprzedaży. Kiedy i Ty zaczniesz patrzeć na sprzedaż tak jak autorzy – zrozumiesz dlaczego stosowanie jakichkolwiek skryptów mija się z celem.
No właśnie – zmieni się Twój sposób myślenia o sprzedaży. Zobaczysz dlaczego wszystko zaczyna się od „Ciebie” oraz zrozumiesz, że najważniejszy w sprzedaży jest klient, a nie Twój produkt. Ważniejsza jest też relacja łącząca Ciebie i klienta. Dowiesz się również czym się różni sprzedaż doradcza od transakcyjnej.
Oprócz tego poznasz wiele ważnych zasad marketingu oraz nauczysz się podstaw sprzedażowego folkloru. Poznasz również wiele ciekawych technik, które z pewnością pozytywnie wpłyną na Twoje wyniki.
Książka jest pisana przez praktyków dla praktyków, mimo to zawiera profesjonalną siatkę pojęciową oraz objaśnia mechanizmy sprzedaży w sposób, który można nazwać akademickim.
Ocena: Umiarkowana wartość teoretyczna
Główna zaleta lektury to właśnie wartość praktyczna. Nieważne czy jesteś dyrektorem zarządzającym, szefem sprzedaży czy też nowym handlowcem – będziesz czerpał ze „Skutecznej sprzedaży (…)” garściami.
Ocena: 10/10
Jest to mój personalny must-read, głównie ze względu na wartość praktyczną. Nie ośmielę się dać niższej oceny 😉
Ocena ogólna: 10/10
Wiadomo – handlowcowi przyda się ta lektura, to logiczne. A osobom na innych stanowiskach? Oczywiście, że tak! W biznesie większość rzeczy, które robisz polegają na budowaniu i zarządzaniu relacjami, przekonywaniu i negocjowaniu – a to te same kompetencje, które powinien mieć rozwinięte każdy dobry handlowiec.
W tym tekście przedstawiam esencję na temat quiet quittingu i potencjalnych zagrożeń. To ważne, bo statystyki są przerażające. Chociaż napisałem cały artykuł o quiet quitting, mam świadomość, że…
Kobiety świetnie spełniają się w roli liderek, prowadzą innowacyjne przedsięwzięcia i zarządzają firmami. Dzisiaj na ten temat rozmawiam z Dagmarą Tarką. Dagmara Tarka – psycholożka, ekspertka w dziedzinie PR-u i…
Zanim przejdziesz do zaawansowanych technik negocjacyjnych, musisz koniecznie poznać ich fundamenty. Poznaj reguły wpływania na ludzi wg. Roberta Cialdiniego, eksperta w dziedzinie psychologii społecznej i autora jednej z ważniejszych…
HR staje się coraz bardziej techniczny. Tworzone są koncepcje, modele, wymyślane coraz nowsze benefity. A czasami największe braki są w podstawach. Istnieje przekonanie, zresztą prawdziwe, że „przychodzi się…