Są w życiu książki, które je odmieniają. Ja przeczytałem ich kilka. Dzięki tej nauczyłem się sprzedawać. Ty też możesz.

 

Sprzedaż – kompetencja niezbędna w biznesie i w życiu codziennym. Całe szczęście da się jej nauczyć. Tylko trzeba wiedzieć skąd brać wiedzę.

 

Każdy miał swoje początki i każdy zaczynał pracę zawodową z mniejszymi kompetencjami i umiejętnościami niż ma teraz. A moje początki były naprawdę… kiepskie. Nie szło mi to wyjątkowo. Telefony wykonywałem, ale efektów brak. Czasem jeździłem po klientach – i nawet jakieś pierwsze sukcesy się pojawiały, ale nie był to szczyt marzeń.


W końcu zrozumiałem! Zrozumiałem o co tu chodzi – o co chodzi w sprzedaży. Ale nie sam – nakierowała mnie właśnie omawiana dzisiaj lektura.

 

Polski tytuł: Skuteczna sprzedaż czyli techniki najlepszych handlowców
Oryginalny tytuł: Brilliant selling. What the best salespeople know, do and say
Autorstwo: Jeremy Cassel (doświadczony sprzedawca / menedżer sprzedaży w branży FMCG, założyciel firmy RTP świadczącej usługi doradcze w zakresie zarządzania, trener NLP), Tom Bird (duże doświadczenie w handlu oraz w zarządzaniu, specjalista NLP).
Polskie tłumaczenie: Jacek Środa
Wydawnictwo: Samo Sedno

 


Recenzja właściwa

Lektura nie jest szczególnie długa (niecałe 300 stron) za to obfita w treść. Wydanie jest świetnie przygotowane pod kątem redakcyjnym – proste rozłożenie tekstu, tabele, grafiki, podsumowania rozdziałów.

 

Oczywiście „Skuteczna sprzedaż (…)” zawiera ogrom praktycznych porad, przykładów, ćwiczeń i wskazówek z zakresu sprzedaży, negocjacji, psychologii i zarządzania. Na tyle praktycznych, że można jest stosować „od ręki”. To prawdziwa wartość, ale nie największa.

Największą wartością podręcznika jest przekazany sposób myślenia o sprzedaży. Kiedy i Ty zaczniesz patrzeć na sprzedaż tak jak autorzy – zrozumiesz dlaczego stosowanie jakichkolwiek skryptów mija się z celem.

 

Wiedza jaką zyskasz

No właśnie – zmieni się Twój sposób myślenia o sprzedaży. Zobaczysz dlaczego wszystko zaczyna się od „Ciebie” oraz zrozumiesz, że najważniejszy w sprzedaży jest klient, a nie Twój produkt. Ważniejsza jest też relacja łącząca Ciebie i klienta. Dowiesz się również czym się różni sprzedaż doradcza od transakcyjnej.

 

Oprócz tego poznasz wiele ważnych zasad marketingu oraz nauczysz się podstaw sprzedażowego folkloru. Poznasz również wiele ciekawych technik, które z pewnością pozytywnie wpłyną na Twoje wyniki.

 

Wartość teoretyczna

Książka jest pisana przez praktyków dla praktyków, mimo to zawiera profesjonalną siatkę pojęciową oraz objaśnia mechanizmy sprzedaży w sposób, który można nazwać akademickim.

Ocena: Umiarkowana wartość teoretyczna

 

Wartość praktyczna

Główna zaleta lektury to właśnie wartość praktyczna. Nieważne czy jesteś dyrektorem zarządzającym, szefem sprzedaży czy też nowym handlowcem – będziesz czerpał ze „Skutecznej sprzedaży (…)” garściami.

Ocena: 10/10

 

Ocena ogólna

Jest to mój personalny must-read, głównie ze względu na wartość praktyczną. Nie ośmielę się dać niższej oceny 😉

Ocena ogólna: 10/10

 

Podsumowanie

Wiadomo – handlowcowi przyda się ta lektura, to logiczne. A osobom na innych stanowiskach? Oczywiście, że tak! W biznesie większość rzeczy, które robisz polegają na budowaniu i zarządzaniu relacjami, przekonywaniu i negocjowaniu – a to te same kompetencje, które powinien mieć rozwinięte każdy dobry handlowiec.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
 

Może zainteresują Cię poniższe posty?