Kobiety świetnie spełniają się w roli liderek, prowadzą innowacyjne przedsięwzięcia i zarządzają firmami. Dzisiaj na ten temat rozmawiam z Dagmarą Tarką.
Dagmara Tarka – psycholożka, ekspertka w dziedzinie PR-u i influencer marketingu, wykładowczyni na Uniwersytecie Warszawskim. Podaję link do profilu Dagmary na LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/dagmara-tarka/
Z Dagmarą poznaliśmy się na studiach, właśnie z dziedziny PR-u. Dzisiaj rozmawiamy o przywództwie wśród kobiet. Jest to niejako zajawka pełnego artykułu na ten temat, który pojawi się na łamach Business Life Polska (klasycznie udostępnię link do e-wydania), w którym Dagmara przekaże kilka słów od siebie. Na potrzeby artykułu wypowie się również Ewelina Furtak – mentorka, trenerka biznesu i dyrektorka marketingu w firmie Cloudware Polska.
Wywiad z Dagmarą Tarką
Mikołaj Buczyński: Dagmara, jakbyś podsumowała wątek kobiecego przywództwa?
Dagmara Tarka: Ja niezwykle wierzę w nas, Kobiety. Kibicuję tym, które prowadzą inspirujące biznesy, a ich kariera zawodowa sprawia, że wiem, że jesteśmy w stanie osiągnąć wszystko, co sobie wymarzymy.
MB: Czy są kobiety, które szczególnie podziwiasz za biznesowe dokonania?
DT: Tak! Jest ich mnóstwo! Wśród kobiet, które podziwiam są chociażby Natalia Pelak i Ewa Fiwek, twórczynie MAD illustrators, pierwszej agencji w Polsce, która reprezentuje utalentowanych ilustratorów i art directorów z całej Europy. To również moje klientki – Ewa i Sylwia Jeżewskie, właścicielki polskiej marki Kulik, które pokazują światu, że polska torebka może być noszona przez mieszkanki Nowego Jorku, Mediolanu czy Paryża. Cenię i na co dzień inspiruję się strateżką i ekspertką marketingu Moniką Kapłan, która była odpowiedzialna m.in. za otwarcie salonu przy Oxford Street dla marki Reserved i współpracę z top modelką Kate Moss. Podziwiam za niezwykle analityczny umysł przedsiębiorczynię technologiczną i edukatorkę finansową Sarę Koślińską, a także Natalię Hatalską – jedną z najbardziej wpływowych i uznanych ekspertek w dziedzinie analizy i prognozowania trendów. I… ponad wszystko cenię swoją mamę, która prowadzi własny sklep odzieżowy, a wraz z tatą salę weselną i hotel. A do tego jest moją osobistą motywatorką i coachką sukcesów zawodowych. 🙂
MB: Czy sądzisz, że świat biznesu na dobre pozbył się szkodliwych stereotypów na temat roli kobiet?
DT: To czego mi brakuje w naszej przestrzeni to fakt, że wciąż media nie doceniają roli Kobiet – przywódczyń. Jak podaje w swoich badaniach dr Emilia Zakrzewska (której również talent naukowy i charyzma jest godna podziwu), kobiety w mediach są ekspertkami najczęściej w dziedzinach takich jak m.in. moda, uroda, kulinara czy relacje międzyludzkie. A najrzadziej w sprawach związanych z gospodarką, polityką czy sportem (badania ukazały się w książce dr E. Zakrzewskiej ,,Rola mediów w kreowaniu wizerunku wpływowych kobiet”). Patrzę jednak optymistycznie w przyszłość i wierzę, że te zmiany przyjdą. I to nie za 107 lat*.
*Według raportu GLOBAL GENDER GAP REPORT 2020 roku kobiety w Europie Środkowowschodniej będą miały równy status ekonomiczny, prawny, społeczny i równe szanse w 2128 roku, czyli za 107 lat.
***
Osobiście uważam, że w biznesie liczy się skuteczność, a nie kolor skóry, narodowość czy w końcu płeć. Tym bardziej życzę wszystkim kobietom, aby świat na dobre pozbył się uprzedzeń.
Ja też uważam, że liczyć powinna się skuteczność a nie płeć, czy inne cechy danego człowieka.
Dziękuję za komentarz. Skuteczność i kompetencje – to jest podstawa.