Bankructwa firm w Polsce (Business Life Polska)
Coraz więcej firm w Polsce upada. W mediach co jakiś czas pokazują się nowe informacje o zwolnieniach i bankructwach. Dlaczego tak się dzieje? Chociaż nasza firma szczęśliwie ma…
Pokolenie osób urodzonych w drugiej połowie lat 90. oraz w pierwszej dekadzie XII wieku oznaczane jest literą Z. Inne nazwy to, między innymi, zoomersi, pokolenie multitasking czy post-millenialsi. Jako, że dzisiaj nie liczy się tylko staż pracy, ale również wiedza i umiejętności – często stosunkowo młode osoby reprezentujące to pokolenie obejmują kierownicze stanowiska. W najnowszym wydaniu „Business Life Polska” przeanalizowałem zarówno potrzeby „zetek” jak i ich podejście do pracy oraz implikacje dla biznesu.
O czym między innymi napisałem? Dużo miejsca poświęciłem dwóm głównym kwestiom:
1. Wpływ ogólnodostępnego internetu
Dla „zetek” internet jest czymś oczywistym, podobnie jak media społecznościowe. Komunikację, w tym biznesową, wolą prowadzić poprzez komunikatory niż oficjalne maile. Szukają informacji, również o firmie, w której mają pracować, w sieci. To znacznie przyspiesza wiele procesów i ułatwia życie, jednak wpływa również na ocenę własnego życia oraz oczekiwania. Twórcy w mediach społecznościowych ukazują swoje życie najczęściej w samych superlatywach, dlatego osoby żyjące swoim „normalny” życiem, mogą poczuć rozczarowanie a ich oczekiwania, w tym finansowe, mogą sięgać niebotycznych rozmiarów.
2. Liberalizacja
Nie tylko poglądów, ale również luźniejsze podejście do pracy, która już nie jest celem samym w sobie, a bardziej drogą do celu. Dzisiaj, również za sprawą wpływów nowych pokoleń, odchodzi się od oficjalnego dress code’u, nie dziwią tatuaże. Coraz rzadziej też korzysta się z form „Pan” czy „Pani”, i dużo szybciej przechodzi się na „Ty”.
W najnowszym numerze BLP wskazane wyżej tematy omówiłem znacznie szerzej. W artykule poświęciłem również miejsce analizie priorytetów pokolenia Z oraz niezbędnej integracji pokoleniowej
Wszystko przeczytasz bezpłatnie tutaj: Pokolenie Z w biznesie i na rynku pracy
Coraz więcej firm w Polsce upada. W mediach co jakiś czas pokazują się nowe informacje o zwolnieniach i bankructwach. Dlaczego tak się dzieje? Chociaż nasza firma szczęśliwie ma…
Pokolenie Z jest już obecne na rynku pracy od jakiegoś czasu. „Zetki” przychodzą do firm nie tylko w roli szeregowych pracowników, ale często piastują stanowiska menedżerskie. Czym się charakteryzują…
Quit quitting już jest zjawiskiem znanym, opisanym w prasie biznesowej setki razy. Teraz jednak pora omówić czym jest głośne odejście, które spędza sen z powiek wielu menedżerom. Ciche…
W tym tekście przedstawiam esencję na temat quiet quittingu i potencjalnych zagrożeń. To ważne, bo statystyki są przerażające. Chociaż napisałem cały artykuł o quiet quitting, mam świadomość, że…