Analiza polskiego rynku MBA (Business Life Polska)
MBA to Święty Graal wielu menedżerów i jeden z ważniejszych dyplomów, jeżeli chodzi o naukę zarządzania. Dowiedz się, czym różnią się poszczególne programy oraz jakie są oferty na polskim…
Black friday, a właściwie nie tylko „friday”, ale i „weekend”, „week”, „month” etc. to nowe polskie święto. No dobrze, importowane. Ale dla Polaków nowe.
Nie jestem przeciwnikiem „czarnego piątku”. Wiadomo – przez czas trwania doczekał się już różnych negatywnych konotacji. Jedną z nich jest bieg w tłumie po upragniony rabat. W tym roku akurat (przynajmniej w piątek) centra handlowe były zamknięte. W sobotę za to…
No ale jest internet. Czyli można zakupić coś w obniżonej cenie i nie musieć przepychać się łokciami.
Kolejna sprawa to oszukane promocje – telewizor kosztuje normalnie 2 tys., a w dniu „promocji” podawana jest informacja, że stara cena wynosiła 3 tys. Teraz masz magiczne 2 tys.
Fakt robienia klientów w balona (bo tylko tak to można nazwa) jest nieetyczny i wątpliwy moralnie. No i wręcz śmieszny. Chociaż myślę, że jeżeli ktoś podejmuje świadome decyzje (o tym za chwilkę) to naciąć się nie da, bo paradoksalnie nie ma na co.
Czym jest świadoma decyzja zakupowa? To przemyślane zakupy, kiedt nabywasz produkt wtedy, kiedy tego potrzebujesz (lub chcesz), a nie dla samej promocji; i po takiej cenie, jaką uważasz za odpowiednią.
Natomiast jeżeli nigdy nie chciałeś kupować danej rzeczy i dopiero po obniżce myślisz o jej nabyciu – wstrzymaj się. Zapewne tego i nie potrzebujesz, i tak naprawdę nie chcesz.
A jeżeli ten telewizor ma rabat, ale i tak jest drogi – nie kupuj.
Podejmowanie świadomych decyzji zakupowych jest jednym z fundamentów zarządzania własnymi finansami – nie tylko w czasie „czarnych dni”.
Nie uczestniczyłem więc w black friday. Bo nic nie potrzebowałem.
MBA to Święty Graal wielu menedżerów i jeden z ważniejszych dyplomów, jeżeli chodzi o naukę zarządzania. Dowiedz się, czym różnią się poszczególne programy oraz jakie są oferty na polskim…
Swatch we współpracy z marką Omega wypuścił MoonSwatch – tani odpowiednik kultowego czasomierza, który jako pierwszy gościł na ksieżycu. Marketingowy majstersztyk czy brandingowa porażka? Kilka słów o Omedze…
Pora wrócić do regularnego prowadzenia bloga. Ostatnie 2 tygodnie było przecież czasem właściwie bez publikacji. Tak bywa, szczególnie kiedy dużo się dzieje – nie tylko w biznesie, ale i…
Dla Business Life Polska napisałem ostatnio dwa artykuły: o rynku franczyzy w Polsce oraz o perfumach niszowych. Oczywiście podsyłam link do wydania elektronicznego. Lubię mieć „swoje” miejsca, rzeczy,…